keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Kuuden viikon kehitys

Kuusi viikkoa Liten In Shapea on nyt takana, ja on aika ottaa taas pieni tilannekatsaus. Viimeksi annoin väliaikatietoja 2 viikon jälkeen, katsotaan onko mitään muutosta sen jälkeen tapahtunut. Tilastoin siis painon, perusmitat ja kehoanalyysivaa'an tulokset. Vasemmalla on lähtötilanne, suluissa tilanne kahden viikon jälkeen ja viimeisenä tämän hetkinen tilanne.

Paino:  61.0 ; (60.1) ; 59.7

Lantio:  99.5 ; (98.5) ; 98
Vyötärö: 70 ; (69) ; 67
Rinnan alta: 74 ; (73) ; 72
Reisi: 57.5 ; (55.5) ; 56.5
Hauis: 29.5 ; (30) : 29.5

Rasva %: 25.3 ; (24.7) ; 23.9
Vesiosuus: 51.3 ; (51.7) ; 52.3
Lihasmassa: 36.0 ; (36.3) ; 36.6
Luiden osuus: 12.4 ; (12.4) ; 12.5
Kaloritarve: 2128 ; (2117) ; 2102

Eli ei mitään huikeita muutoksia, mutta muutoksia kuitenkin, ja oikeaan suuntaan edelleen ollaan menossa. Paino vaihtelee aika paljon päivästä toiseen, alimmillaan on käynyt 59.2 kilossa. Mittauksissa kannattaa ottaa huomioon virhemarginaali (eli mittaajan virheet), mutta silti mitoissakin on tapahtunut pienoista pienentymistä, erityisesti vyötärön seudulla. Kehoanalyysivaaka on Lidlistä, enkä tiedä miten tarkka on verrattuna prolaitteisiin, mutta tulokset ovat ainakin vertailukelpoisia keskenään.

Hyvä tietää, että kaikki tämä kannattaa, ja jonkinlaista tulosta näkyy. Toki sitä mielessään kuvittelee, että ihan pian mulla on ihanan timmi, urheilullinen kroppa, mutta täytyy palata maan pinnalle ja todeta, ettei sitä nyt ihan puolessatoista kuukaudessa vielä saavuteta.

Parempi puoliskonikin kannustaa tässä projektissa mukavasti, huolehtii mm. siitä, että Tessa saa kunnon lenkkejä niinä päivinä kun mulla menee myöhempään salilla. Ja suostuu viikonloppuisin nurisematta syömään samaa ruokaa kuin minäkin. Kiitoksia siitä! Hän tietää myös, ettei kannata tuoda yllärinä kaupasta suklaata tai muita herkkuja, vaan esimerkiksi näitä:


2 kommenttia:

  1. Kiitos! Pieniä on askeleet, joten kärsivällisyyttä tämä vaatii.

    VastaaPoista